zondag 1 december 2013

Trail Run kluisbergen (12km): 30 November 2013

Gisteren stond mijn laatste wedstrijd van het seizoen op het programma, de trail run in Kluisbergen. Ik had me voorgenomen om er een intensieve training van te maken, zonder over mijn toeren te gaan. De start werd gegeven helemaal boven op de Kluisberg. Bij de start stond ik samen met met ploegmakker Christoph Schelfhout goed vooraan. In de startfase verloor ik wat plaatsen, maar op het vlot lopende stuk erna kon ik m'n positie behoorlijk behouden. Halfweg de eerste ronde was het even schrikken toen we een redelijk steile helling af moesten. De opener voor het echte werk, wat volgde waren enkele steile beklimmingen waar we soms sneller konden wandelen dan lopen. Na de eerste doortocht volgde een verrassing, een spekgladde afdaling. Recht blijven was de boodschap. dit stuk sloot terug aan op het parcours van de eerste ronde. Op de vlot lopende stukken kon ik telkens een mooi tempo lopen. Nu terug de afdaling en opnieuw omhoog lopen en/of klauteren naar de finish. Ik kwam met een goed gevoel over de finish, ik werd uiteindelijk 44ste op de 12km, mijn ploegmakker Christoph werd verdienstelijk 2de op de 18km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten