zaterdag 4 januari 2014

2014

Opnieuw een maand verder. Ik heb de voorbije maanden vooral aan de basis gewerkt en dus vele duurtrainingen afgewerkt. Vanaf nu mag de intensiteit wat omhoog. Behalve duurtrainingen af te werken heb ik ook nagedacht over het nieuwe seizoen. 2014 wordt een jaar van verkennen, ik heb besloten om in tegenstelling tot het verleden voor het langere werk te kiezen met hierbij twee Powerman wedstrijden. De eerste wedstrijd van het seizoen wordt de duatlon in Geluwe, hier zal ik weten waar ik sta. Hierna volgen het BK sprint duatlon en het eerste doel van dit seizoen: de Powerman van Luxemburg. De Powerman in Luxemburg wordt afwachten, ik deed immers nog nooit zo een wedstrijd mee. Ik hoop tegen deze periode 10 kilometer in minder dan 40 minuten te kunnen afleggen en in de eerste helft van het pak te eindigen. Het tweede doel van het seizoen is het BK duatlon in Kortrijk. Hier is het opnieuw de bedoeling om in de eerste helft van het pak te eindigen. Als voorbereiding doe ik een drietal recreatieve duatlons mee. Het derde doel van het seizoen is de Powerman in Oostenrijk, de op één na zwaarste Powerman. (Gaat omwille van de organisatie van het EK standard distance niet door in 2014) In de zomer zal ik de duatlon van La Gileppe meedoen. Ik zal eveneens starten in enkele loopwedstrijden om mijn loopsnelheid te verbeteren, geen overbodige luxe. Om het seizoen af te sluiten zal ik afhankelijk van de frisheid misschien deelnemen aan de duatlon van Damme om vervolgens nog een aantal winterduatlons mee te doen. Zoals je ziet liggen de verwachtingen niet zo hoog. Ik hoop gedurende dit seizoen vooral progressie te maken en ervaring op te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten