zondag 6 juli 2014

Crossduatlon Kampenhout

Terwijl de toppers op het BK streden voor de Belgische titel besloot ik deel te nemen aan de kleinere crossduatlon van Kampenhout. Enerzijds omdat ik liever een crossduatlon meedoe doordat het bij het fietsen zo goed als ieder voor zich is, anderzijds omdat ik wist dat ik hier voor mijn plaats vooraan zou strijden en niet gewoon tevreden zou zijn met een plaats in het pak.

Bij de start begon het te regenen, we waren "slechts" met 21 atleten aan de start maar ik had al snel het vermoeden dat er 4 à 5 atleten beter zouden zijn. Omdat we direct na de loopstart over een smal pad moesten waar voorbijsteken zeer moeilijk was besloot ik me goed vooraan te stellen en iets sneller te starten dan normaal. Van bij de start liep een drietal weg. Ik hield me aan mijn eigen tempo, maar werd verrassend genoeg niet voorbijgelopen door betere of "overmoedige" lopers zodat ik als vierde in de wisselzone aankwam samen met de vijfde. Tijdens de fietsproef die al bij al niet zo lastig was, maar met toch voldoende trage bochten kon ik mijn kompaan afschudden door druk te blijven zetten na de bochten. Ik dacht op weg te zijn naar de vierde plaats tot ik in de tweede van de vier of te leggen fietsrondes toch iemand van de kopgroep zag die het tempo niet had kunnen volgen. Mijn missie was duidelijk, hem losrijden en zorgen dat ik voldoende voorsprong had bij de loopproef. Het losrijden viel goed mee, al vlug had ik hem uit het zicht gereden. Als derde kwam ik dus in de wissel, nu was het een kwestie van genoeg tempo maken en zorgen dat ik niet meer werd bijgehaald. Niet ontevreden kwam ik als derde over de finish.

 De wedstrijd is uiteindelijk geworden wat ik ervan verwacht had en voor het eerst liep ik sneller dan 15 km/u op de eerste loopproef wat wil zeggen dat ik volgende week in Zevergem onder de 20 minuten moet lopen om zo één van mijn seizoensdoelen zal bereiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten