zaterdag 12 juli 2014

Loopwedstrijd Zevergem

Omwille van mijn progressie de voorbije weken had ik me een doel gesteld, de 5 kilometer afwerken binnen de 20 minuten.
Bij de start stond ik redelijk vooraan en kwam ik vlug in mijn ritme (3min50sec/km). Na een tijdje ging het ademen wat zwaar en halfweg de wedstrijd kreeg ik erg veel last van mijn milt. Als gevolg hiervan was ik genoodzaakt het tempo te laten zakken. Hoewel ik wel wou kon ik niet meer sneller waardoor vooral in de vierde kilometer een enorm verval waar te nemen was (4min25sec/km) In de laatste kilometer kon ik wel terug versnellen, waardoor ik 28ste op 232 deelnemers eindigde in een tijd van 20min39sec. Misschien niet slecht, maar ik had het gevoel dat mijn doel haalbaar was en ben dus niet tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten