woensdag 29 oktober 2014

Davitamon run

Zondag heb ik deelgenomen aan de Davitamon run (10km), hoewel ik de voorbije weken amper gelopen had was ik benieuwd naar mijn progressie t.o.v. vorig jaar.

Bij de start plaatste ik me helemaal vooraan zodat ik niet gehinderd werd. Om niet dezelfde fout te maken als vorig jaar toen ik veel te snel gestart was, besloot ik om te starten in een tempo voor 42 minuten, wellicht iets te hoog gegrepen  maar het verval zou te beperken zijn. Ik verloor elke kilometer enkele seconden t.o.v. dit tempo en eindigde in een eindtijd van 43:08 min (80ste op 967 deelnemers) , 2 minuten sneller dan vorig jaar.

Ik ben niet ontevreden over het resultaat, maar ik wou toch verder staan dit jaar. Ik kan nu al stellen dat ik meer continuïteit in mijn trainingsschema moet krijgen om een grotere progressie te maken. De Davitamon run zal volgend jaar niet plaatsvinden, maar ik wil eind volgend jaar toch in staat zijn om onder de 40 minuten te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten