dinsdag 14 april 2015

Halve marathon van Zwalm

Afgelopen zondag nam ik deel aan de halve marathon doorheen de mooie en heuvelachtige Zwalmstreek. Ik besloot niet te vlug te starten en koos voor een gemiddeld tempo van 4:30 min/km. Ik vond snel mijn tempo en kon vlot de tempowisselingen tussen trager bergop en sneller bergaf aan, bij kilometer vijf was ik zelfs verbaasd dat ik al zover zat. Ik liep vlot verder en bij kilometer zestien voelde ik me nog goed (belangrijk voor de Powerman van Falkenstein in juni). Ik besloot nog wat lopers die ik in het vizier had op te rapen en kon zelfs een loper volgen die me verbazend vlot voorbijliep. Op 3 kilometer van het einde was er nog een stuk felle tegenwind, hierdoor werd het laatste deel toch nog behoorlijk lastig.. Na het lange saaie stuk langs de spoorweg bereikte ik als 43ste op 248 deelnemers de finish in een tijd van 1u33min, wat neerkomt op een tempo van 4:27 min/km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten