woensdag 13 mei 2015

BK lange afstand - powerman Hosingen (LUX)

Eindelijk nog eens een Powerman, het Belgisch kampioenschap in, u leest het juist, het Groothertogdom Luxemburg. Na mij debuut vorig jaar wou ik meer, want ondanks mijn zwaardere lichaamsbouw ligt deze afstand me wel.

Het was prachtig weer en er stonden heel wat belgen aan de start. Ik startte redelijk vooraan. Na de start kregen we direct een afdaling van 2 kilometer voorgeschoteld, hierna volgde een klim van 3 kilometer. Ik vond redelijk snel mijn tempo en kwam fris in de wissel. Ik liep de 10 kilometer in iets minder dan 45 minuten wat gezien het parcours niet slecht voor me was. Eenmaal op de fiets besloot ik even door te trekken want er was wat teveel volk op een korte afstand. In de afdaling kwam er terug een klein groepje over me, helaas reden ze op de minder dalende stukken niet door zodat ik wat geblokkeerd zat. Ik besloot ze niet in te halen, dat kon op de klim ook. De klim was lastig maar gelijkmatig, iets wat me wel ligt. Na het dorpje kon er mooi tempo gemaakt worden. De tweede ronde verliep goed. In de derde ronde kreeg ik plots mijn teamgenoot Jan in het vizier. Ik was een beetje verbaasd zo dicht genaderd te zijn. Ik reed hem voorbij, maar krijg helaas last van krampen. Ik kon gelukkig nog doorfietsen maar het tempo opdrijven was er niet bij. Ik moest op een verstandig tempo doorrijden naar de wissel om zonder krampen aan het lopen te beginnen. In de afdaling was dit niet evident. De eerste loopronde verliep dan ook niet vlot, in de tweede ronde herstelde ik maar ik was al kostbare minuten verloren..

Ik finishte als 126ste op 224 deelnemers. Ik was hiermee tevreden, maar besef dat ik veel tijd verloren heb in het laatste lopen en dat ik mijn fietsen teveel verwaarloosd heb om te kunnen verbeteren in het lopen. Volgend jaar kom ik terug om (veel) beter te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten