woensdag 24 mei 2017

Europees Kampioenschap Duatlon - Sankt Wendel

Door het wegvallen van de powerman in Hosingen werd het Europees Kampioenschap de eerste grote wedstrijd van het jaar. Ik keek er enerzijds naar uit, maar had anderzijds ook schrik. Ik kan wel redelijk lopen, maar op dit niveau zijn er toch velen een stuk sneller.

Bij de start was het een leuk terugzien van Kris Acx (met wi ik vorig jaar samen over de meet kwam) en Dimitri Catteeuw die met een grote ETZ-delegatie afgezakt waren naar Sankt-Wendel. Na nog wat grappen te maken en elkaar te jennen werd de wedstrijd op gang geschoten. Ik vond direct een goed tempo en kon dit vlot vasthouden. Tijdens de tweede loopronde besloot ik op de klimmetjes iets te temporiseren, het was tenslotte nog ver. Op de andere stukken hield ik hetzelfde tempo aan. Ik kwam net voor Koen en Kris als in de wissel en sprong als 87ste op de fiets, Dimitri was al gaan vliegen. Bij het begin an het fietsen besloot ik even door te trekken zodat ik uit de eerste drukte weg was. Hierna was het een beetje gas terugnemen om de klim fris aan te vatten. Halfweg de eerste ronde reed Koen me voorbij, ik besloot aan te pikken maar moest bergop toch vaststellen dat hij sterker was. Nog een teruggekomen bergaf, blijkbaar gaat het dalen beter dan vroeger maar op de volgende klim hem toch wijselijk laten rijden. Ik zat de hele wedstrijd goed in mijn ritme en kwam als 79ste in de wissel. Bij het begin van het lopen had ik krampen, maar door bergop soms eens een stap of 2 te wandelen ging het over. Ik kon goed doorlopen en besloot dan ook om nergens - ook op de steile stukken niet - over te gaan op wandelen bergop. En met succes want ik werd 68 en kon dus tijdens het laatste lopen nog 11 plaatsen opschuiven.

68ste op 150 deelnemers, het was een resultaat war ik op voorhand getekend voor zou hebben. Nu herstellen voor volgende week, het BK in Nederland --> typisch Belgisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten