maandag 12 juni 2017

Belgisch Kampioenschap - Almere (Nederland)

Amper vijf dagen na het Europees kampioenschap stond het Belgisch kampioenschap op het programma. Dit werd samen met het Nederlands kampioenschap gëorganiseerd in Almere. Het loopparcours was om de dijk en een stukje offroad, het fietsparcours was 3 maal heen en weer op de dijk.

Het was bloedheet en al van bij de start had ik door dat het niet m'n beste dag ging worden. Mijn benen deden nog pijn van vorige week. De eerste loopproef was dan ook beneden verwachting en hoewel ik even dacht aan opgeven ben ik toch op de fiets gesprongen. Het fietsen zelf ging heel goed, ik kwam vlot in m'n ritme en haalde de ene na de andere deelnemer in zonder te forceren. Het mocht echter niet zijn. De tweede loopproef werd een ramp, de kuiten stonden op ontploffen, lopen ging amper nog. Halfweg de eerste ronde werd ik voorbijgelopen door Seppe Odeyn. Ik was ondertussen aan het wandelen en zag dat ook hij serieus aan het afzien was. Even dacht ik "komen man lopen, Seppe ziet ook af", de pogign was echter van korte duur. Ik deed nog m'n best maar bij de eerste doortocht hield ik het voor bekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten